Jaktprov i Lur

I lördags var Thor och pappa i Lur på jaktprov. Thor fick både första och andra pris på rådjur, det innebär att han har sammanlagt två ettor på rådjur. Han har ett förstapris sedan tidigare. Thor behöver ett förstapris av antingen rådjur eller hare för att bli KOMBI jaktchampion. Jag antar att han blir jaktchampion inrikting rådjur då han lockas mer till rådjur. Thor förvånar oss alla konstant, ibland till det bättre och tvärtom. Thor har hittills presterat oerhört bra i tävlings branchen och förhoppningsvis blir det allt fler tävlingar samt utmaningar.
 
Mål med Thor för i år:
Om Thor hinner med fler jaktprov innan jaktsäsongens slut så håller jag tummarna för ett champion men annars hoppas jag på att han får det till hösten. 
Jag satsar på att vi ska få ett cert i utställningsringen, sen vill jag även till Norge för att ställa Thor samt att satsa på norskt viltspårschampion. 
 
KIKA HIT:
instagram @thorandhugo